Тестът е подходящ за финален изпит по маркетинг за студенти от първи курс. Въпросите имат само един верен отговор.
Публикуван от
admin
QuizBattles издига знанията ви за тестови въпроси на следващото ниво!
1
Целта на маркетинговата дейност във фирмата е да осигури баланс между няколко вида интереси:
2
„Маркетингът представлява философия на управлението, при която съответната компания се ориентира към достигане на набелязаните цели чрез по-добро удовлетворяване на потребностите и желанията на избраните от нея групи потребители.“
3
Производствената концепция:
4
Кое твърдение е вярно за „Нулево търсене“:
5
Кое твърдение е вярно за „Латентно /скрито/ търсене:
6
Кое твърдение е вярно за „Намаляващо търсене“.
7
Кое твърдение е вярно за „Непостоянно /сезонно/ търсене“:
8
При „Стратегия на бързо обиране на каймака“:
9
При „Стратегия на бавно обиране на каймака“
10
При „Стратегия на бързо проникване на пазара“
11
За кой термин е вярно следното твърдение: „Разглежда се в два аспекта. Единия е самите G/S (стоки/услуги), които могат да бъдат предложени. Другия е възможните начини, по които G/S могат да бъдат усъвършенствани с цел задоволяване на потребностите. Това накратко е да дадем отговор на въпроса какво да се произвежда от една страна и от друга качество, дизайн, марка, опаковка“:Единия е самите G/S (стоки/услуги), които могат да бъдат предложени. Другия е възможните начини, по които G/S могат да бъдат усъвършенствани с цел задоволяване на потребностите. Това накратко е да дадем отговор на въпроса какво да се произвежда от една страна и от друга качество, дизайн, марка, опаковка“:
12
За кой термин се отнася следното твърдение: „да се формират такива цени, които да отговарят на избраната маркетингова стратегия на фирмата. Понякога цената може да не бъде определяна от фирмата, а регулирана от държавата например (цигари). Или пазара да е определящия фактор (хляб, зеленчуци). Конкуренцията е главния фактор, оказващ влияние върху цената (ценови войни). В ценовата политика се включват и търговските отстъпки, ценовите мрежи и др.“:
13
Концепцията жизнен цикъл на продукта е изградена върху постановката, че продуктите имат граници на своя живот от момента на възникване на идеята за изделието до момента на отпадане от продажби.
14
Стратегия „развитие на продукта“ предполага по нататъшно настъпление на съществуващия пазар със съществуващи продукти, т.е компанията продава това което е продавала преди, като целта е разширяване на пазарния дял:
15
Стратегия на вертикална интеграция:
16
Диверсификационен растеж – в основата му стой стратегията на диверсификация, според която компанията поема риска да усвои нов пазар, на който да предложи модифициран или принципно нов продукт
17
Стратегии основани на лидерството в общите разходи:
18
Пласментната политика на фирмата е насочена към намиране на отговор на въпроса как да се осъществи реализацията на произведените продукти, така че да се материализират всички потенциални предимства, създадени в процеса на непосредственото производство.
19
При коя дистрибуция фирмата цели максимален брой продавачи на дребно да предлагат нейния продукт на пазара. Тази стратегия също така е подходяща за стоки, които се купуват често и в малко количество. При тази система, обаче, фирмата има минимален или никакъв контрол върху мрежата за разпространение.
20
„Основното количество маркетингови стратегии е насочено, към това да накара търговците на едро и дребно да включат продукта в своите асортименти, да поддържат някакво минимално количество на склад, да поставят продукта на видно място на техните рафтове. Това е толкова по-трудно, колкото по-големи са тези дистрибутори, защото тогава имат възможност да поставят различни условия.“. Твърдението се отнася за:
21
„Формализирано общуване, осъщъствява се чрез визуални и словесни съобщения/знаци с цел да се формира представа за продукта/услугата, предлагани от фирмата на вътрешния и международен пазар. Този вид общуване е платено, (има търговска основа), свързва се с огромен пазар. Това е неперсонифицирано общуване: не е адресирано до индивида, а до група потребители.“. За кой термин се отнася посоченото твърдение:
22
PR бива хюмън рилейшънс и външен PR. Хюмън рилейшънс е насочен за развитие и укрепване на отношенията в колектива, а външния PR е насочен за укрепване на връзките с обществеността. Според кой аспект е актуално представеното твърдение:
23
Етапите на планирането на връзките с обществеността:
24
Маркетинговата дейност като една от най-важните функции в съвременната организация трябва да осигурява стабилно, конкурентоспособно положение на фирмата на пазара с отчитане на състоянието на външната и вътрешната среда. В процеса на анализ, планиране, реализиране и контрол на маркетинговите стратегии и тактики специалистите се нуждаят от разнообразна информация за потребителите, конкурентите и посредниците, за възможностите на фирмата.
25
Маркетинговата информация позволява на фирмите:
26
Според източника, от който се добива, се разграничават два вида маркетингова информация
27
“Каналът за разпределение е подредена съвкупност от звената, осъществяващи необходимите функции по дообработката, транспортирането, складирането, разпределението и т.н. на стоките от производителя до крайния потребител. В началото и края на канала са съответно производителят и крайния потребител. Останалите участници в канала са междинни звена.”
28
Консигнаторът купува и е собственик на продуктите, които продава, има ги при себе си в наличност, располага с помещения за прием, обработка, складиране и продажба.
29
Агентът е лице, на което производителят предоставя правото да бъде негов постоянен представител в определен район за продажба на част от продукцията по цени и условия, определени от производителя, или за продажба на цялата му продукция в който и да е район при ограничени права за водене на преговори.
30
Комисионните посреднически опреции са операции извършвани в сферата на обръщение и свързани както с осъществяване на актове на покупка на стокови ресурси и услуги, така и с продажбата на стоковите ресурси и услуги.
31
Участниците в комисионото посредничество са:
32
Консигнацията може да се определи като такава форма на търговско посредничество при която доверителя наречен консигнант делигира правата на друг търговски субект наречен консигнатор да организира пластмента на стоковия ресурс и определени условия, поставени от консигнанта и срещу определена цена.
33
Консигнатора като посредник може да осъществява посредническата си дейност за да:
34
Консигнационното посредничество в търговско икономическите отношения носи икономически изгоди на:
35
Икономическите изгоди за консигнанта са по малко значими. Икономическото значение на консигната се изразява в факта, че макар и не толкова изгодно все пак чрез консигнацията той активизира и стимулира продажбите си, възстановя вложения паричен капитал в трудно пласируеми и залежали стоки чрез умело използване на пазарната конюнктура.
Изпрати за проверка