00:00:00

Тест по "Детето и изкуството" за студенти

1

Как следва да се разглежда изкуството

2

На кой е фразата “На мен лично произведенията на изкуството ми дават усещането за висше щастие.От тях аз черпя такова духовно богатство, както от никоя друга област...”

3

При кой вид изкуство се усвоява и отразява действителността чрез словото

4

Кой вид изкуство притежава най- много възможности и простор за предаване на човешките чувства и преживявания с техните нюанси и емоционално напрежение

5

Как следва да се разглежда изкуството

6

Синтезът на изкуствата театър, кино, архитектура спомагат за?

7

Кои способности се формират в най-ранна детска възраст

8

Възпитателната функция на изкуството осигурява:

9

За мястото на изобразителното изкуство и неговите произведения във възпитателно- образователния процес трябва да се имат преди всичко следните функции:

10

Задачите на обучението по изобразителни дейности в предучилищна възраст са:

11

Кои са варианта на интегриране в комплексната организация на специфичния възпитателно-образователен процес по изобразителни дейности

12

Интеграционните връзки при възпитанието чрез изкуството могат да се разглеждат на три равнища:

13

Какви цели се поставят с прилагането на интегралния подход в обучението по изобразителни дейности?

14

Целта на художественото възпитание е да се научат децата и подрастващите е:

15

Кои са организационните форми:

16

Кои са общите изразни средства за изобразителното изкуство и музиката

17

От кое взаимодействие се развива асоциативното мислене?

18

Кои са изразните средства в музиката?

19

Под гама в изобразителното изкуство разбираме групирането на:

20

Изобразяването по асоциация от музикално произведение може да се организира и проведе по следните начини:

21

Думите „Под живопис аз разбирам изобщо изобразителното изкуство“ принадлежат на:

22

Кои художествени способности се формират най-рано у децата?

23

За развитие на нагледно- образното мислене у децата е особено полезно съставянето на :

24

С какво се характеризира въздействието на художествената литература като вид изкуство?

25

В какво се изразяват интеграционните връзки между литература и изобразително изкуство ?

26

Основни средства за изображение са:

27

Кукленият театър съдейства за:

28

Художествено-творческата дейност включва:

29

С кой вид изкуство децата се учат и усвояват умения да живеят в обществото, общуването и усвояването на речта, усвояват начални умения за писане и се подготвят за четене

30

Един от главните проблеми, който се поставя пред педагога в предучилищното възпитание е:

31

Чрез изкуството у децата се възпитава умение

32

При коя от функциите се поддържа детския интерес към нуждата от “диалог” с произведенията на изкуството и създаването на експресивни образи по време на детската изобразително-творческа дейност

33

Коя функция подхранва детското въображение и осигурява художествено прогнозиране на бъдещето

34

Коя функция е в основата на формирането на емоционално, художествено, оценъчно и естетическо отношение и преживяване при развитието на мисленето, въображението и чувствата.

35

Чрез творческо-трансформационна функция  се осигурява:

36

На колко вида най-общо можем да разделим задачите в обучението по изобразителни дейности?

37

На колко групи условно да се разделят въпросите които децата спонтанно да си задават за начина, по който художниците подбират изразните си средства.

38

Условно, на колко части може да бъде разделен вторият етап на педагогическия проект

39

При посещенията на галериите и музеите, вниманието на децата трябва да се насочва към творба и автори, при които ярко личат пластичните изразни средства на изобразителните изкуства като: линията и формата; основата и пространството; цвета и ритъма; знак и фон; геометрични мотиви и знаци и тн

40

Каква е правилната подготовка за посещението на музея или галерията

41

Кога се организира Второто посещение в музея

42

Какви картини могат да се показват на децата

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време