00:00:00

Методика на обучението по математика в детската градина - ІІ-ра част

1

Кой е основоположник на методиката по аритметика и геометрия?

2

Какво създава, чрез разработване на своите идеи, Адолф Дистервег?

3

Кое понятие стои в основата на съвременните програми за детските градини?

4

С колко свойства се характеризира всяка фигура от „Логическите блокове на Денеш“?

5

Кои цветове се включват в свойството цвят в „Логическите блокове на Денеш“?

6

Дайте определение за понятието множество:

7

По кои начини могат да се задават множествата?

8

При решаване на много задачи как е удобно да се представят множествата?

9

Посочете вярното твърдение:

10

При разлика на две множества А и В, можем ли да твърдим, че получаваме множество, което съдържа всички елементи от множество А, които не принадлежат на множество В:

11

Посочете вярното твърдение:

12

Как се нарича в математиката, релация между два обекта?

13

Кое е вярното определение за двучленна релация?

14

Между две равномощни множества съществува ли биекция?

15

Какво се показва, чрез Диагоналния метод на Кантор?

16

От каква възраст децата могат да възприемат отделни обекти като нещо единно?

17

Наличието на колко общи признака на обектите е достатъчно основание за обединяването им в една група?

18

Какво могат да правят децата на 4 годишна възраст?

19

Кой психолог се занимава с изследването върху интелектуалното развитие на децата от предучилищна възраст?

20

В ДГ децата се учат да образуват множества, да оперират с тях и да ги класифицират. Каква е целта на тези занятия?

21

Множествата са в основата на изучаването на ...........?

22

За какво дава възможност изучаването на множества от децата?

23

Какъв подход е подходящо да използва работата по математика в ДГ?

24

В обучението по математика в ДГ кой термин е подходящ да замени понятието множество?

25

Могат ли да се решават обратни задачи за множества в ДГ?

26

Посочете коя програмна задача може да бъде поставена във втора група:

27

С кои термини и символи се означават най-общите свойства на множествата?

28

Как се изгражда теорията на естествените числа?

29

Посочете вярното твърдение:

30

Какво се постига при изучаването на числата в детската градина?

31

Какво се стимулира чрез изучаването на числата в ДГ?

32

Довършете изречението:

За да може да се пристъпи към запознаване на децата с числата, необходимо ....

33

Посочете една дейност, която включва занятието за запознаване на децата с числото 7:

34

Какви множества е подходящо да се използват при запознаване на децата с релацията „по-малко“?

35

Кога говорим за броене?

36

Кога един елемент се смята за преброен?

37

Какви видове броене има?

38

Кой е характерният въпрос, който учителят задава на децата в ДГ при процеса броене?

39

Според проф. Леушина колко етапа се разграничават в процеса на броенето?

40

Какво е характерно за 1-вия етап, опеределен от проф. Леушина?

41

Кое е основното методическо изискване при броенето?

42

Какво е необходимо да се прави при количественото броене?

43

Какво е характерно за същността на поредното броене?

44

На колко вида могат да се разделят задачите в обучението по математика в ДГ?

45

Какво включват математическите задачи в ДГ?

46

Какво включват задачите за изучаване на аритметични операции в ДГ?

47

Какво се изгражда в децата, чрез решаванена текстови задачи в ДГ?

48

Довършете изречението:

„Имало на едно клонче 3 птички, кацнали при тях 2“, децата слушат и го изразяват „3 2“, като по този начин ......

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време