00:00:00

Ценови мениджмънт

1

Предприятията формират своите „цени на предлагане“ при отчитане влиянието на следните фактори:

2

Олигополът е тип пазарна структура, в рамките на която:

3

Изискванията, на които следва да отговаря една цена, за да бъде пазарна, са следните:

4

Фактическата печалба от реализацията на произведения обем продукция се установява:

5

Ценовата политика се определя като:

6

Ценовият мениджмънт, като елемент на фирмения мениджмънт, има следните фази на управление:

7

Пазарната конюнктура може да се разглежда като:

8

В зависимост от формата на конкуренция пазарните структури (реални и идеални) могат да се обособят на:

9

Съвършената конкуренция е пазарен модел, характеризиращ се с:

10

Цената на предлагането за определен период, в съответствие с виждането А. Маршал, може да бъде определена като:

11

Процесите на саморегулиране на пазарните цени, а на тази основа и за саморегулиране на икономиката като цяло, са ограничени поради факта, че:

12

Преките форми за държавно регулиране на цените на микроравнище са:

13

Пределните цени се установяват:

14

Долни граници на цените (минимални изкупни цени) се определят предимно за:

15

Мерките за защита на конкуренцията в рамките на единния пазар на ЕС са регламентирани в европейското законодателство и акцентират върху:

16

Стимулирането на конкуренцията и противодействието на анти-пазарното поведение на монополните структури в границите на ЕС се осъществява:

17

Законът за защита на конкуренцията в Р България има за цел:

18

Комисията за защита на конкуренцията отговаря за:

19

Методите за ценообразуване могат да бъдат дефинирани като:

20

При определяне на офертната цена следва да се имат предвид:

21

Основната цел на разходните методи за ценообразуване е:

22

Фирмените разходи, в зависимост от връзката им с обема реализирана продукция, биват:

23

Контролната точка (BEP) се изчислява:

24

При определяне на цената на основата на метода на анализа на контролната точка, фирматареализира индивидуална печалба, ако:

25

При условие, че капацитетните възможности на предприятието са по-малки от тези, изчислени чрез метода на анализа на контролната точка, алтернативните възможности могат да бъдат сведени до:

26

Формирането на потребителската оценка може да се осъществи с помощта на следните методи:

27

Параметричните методи за ценообразуване се използват за формиране индивидуалните цени на стопански структури, които произвеждат:

28

При ценообразуване на база пазарните конкуренти значение има:

29

СVР-анализът позволява:

30

Величините на получените след реализацията на продукцията пределен доход и фирмена печалба зависят:

31

Темпът на изменение във величината на фирмената печалба за единица натурален показател и в процентно съотношение спрямо стойностния еквивалент на реализацията е:

32

Промените в пазарния обем и продажните цени оказват влияние върху пределния доход и фирмена печалба по сления начин:

33

Анализът на връзката между продуктовия микс, от една страна, и пределния принос и фирмената печалба, от друга, дава основание да се обобщи, че величините на пределния доход и крайния финансов резултат зависят:

34

Измененията в пазарния обем реализирана продукция, при равни други условия, влияят върху:

35

Едновременните промени в равнището на пазарната цена и в натуралния обем реализирана продукция оказват най-силно влияние върху:

36

Важно значение при определяне на пределните цени на основата на концепцията за регионалните пазари има:

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време