1. Същност - макросите са запомняна серия от команди.
2. Създаване и записване на макроси в Word
I. Отвори Tools -> Macro Record -> New Macro. Появява се поле, в което се въвежда името на макроса.
II. Въвежда се име, (което винаги трябва да започва с буква и никога с цифра) , което съдържа до 80 знака без интервал.
III. Отвори Store Macro In и след това отваряш активния в момента документ или в All Document's (Normal dot.), за да може да използвате макроса във всички документи. Можете да свържете с клавишна комбинация или да съзададете бутон на лентата с инструменти.
IV. Щракни в полето Description и въведи кратко описание на функциите, които ще се изпълняват в макроса.
V. Натиснете OK
VI. Изпълнете задачата, която искате да изпълните.
VII. След приключване с различните етапи, щракнете върху Stop Recording
3. Създаване на клавишни комбинации
I. Tools -> Customize
II. Щракнете върху Keyboard
III. В Categories - Macros
IV. От появилия се списък изнирате върху този, който искате да свържете с клавишна комбинация
V. Щракнете върху Press New Shortcut Key и след това натиснете клавишната комбинация . Ако е заета натиснете Backspace и след това нова комбинация.
VI. Натиснете Assing
VI. Накрая Close
В Power Point няма клавишни комбинации.
В Excel
I. Tools -> Macro -> Macros
II. Избирате макроса и след това Options в полето Shortcut Key въведете клавиша, който искате да използвате като бърз.
Например:
Ctrl + буква
или
Ctrl + Shft + буква
Не се използват:
Ctrl + P - за отпечатване ;
Ctrl + S - за съхраняване и други.
Коментари