1
Прочетете текста и изберете верния отговор за задачи 1. -6.:
Понеже съществуват толкова големи рискове, когато се лансира нов продукт, и понеже повечето нови продукти се провалят, малка група лингвисти - магьосници като Мерлин в търсене на алхимията - измисля имена, които незабележимо да увеличават продажбите.
Вече преуспял в компютърния бизнес и с тлъста банкова сметка, Айра Бачрах се сеща за последната си година в Рочестърския университет, когато започва да пише дисертация по лингвистика. Това било нещо, което наистина му допада, но ако се изключат преподавателите, никога не е имало много хора, които да си вадят хляба с лингвистика. Той обаче основава лингвистична компания име „ Неймлаб " (лаборатория за създаване на имена).
„Когато през 1981 година основах „Неймлаб", бяхме първите. Днес с лопата да ги ринеш - резултат на все по-ясното осъзнаване от страна на производителите, че ограничаването на рисковете означава да се обръща подробно внимание на всеки детайл, особено на имената. "
Рецептата на Бачрах е проста. „Това донякъде означава да бъдеш всъщност психолог. Трябва да накараме клиента си да ни каже точно какво ще прави, какво точно могат да правят продуктите му. Оттам нататък създаваме поредица от стеснени лингвистични команди. Да вземем за пример преносимите компютри. Посланието, което искаме да вградим в името, е, че те са малки, компактни и в същото време са компютри. Ето как стигнахме до името „Компак".
(По текст на Джефри Робинсън, „ Манипулаторите. Конспирацията на големите в рекламата ")
Текстът е: