Тест по маркетинг за студенти от икономическите специалности. Всички въпроси имат само един верен отговор.
Публикуван от
admin
QuizBattles издига знанията ви за тестови въпроси на следващото ниво!
1
Коя от посочените стратегии не е стратегия, осигуряваща интензивен растеж:
2
В процеса на маркетингово планиране маркетинговите цели се разработват cneд:
3
Когато при въвеждане на нов продукт на пазара фирмата планира ниски цени и високи разходи за реклама, тя осъществява стратегия на:
4
Кое от посочените по-доnу твърдения не е вярно по отношение на пазарното позициониране:
5
При осъществяване на отраслов анализ имаме предвид (посочете вярното твърдение
6
По отношение на факторите от микромаркетинговата среда на фирмата е вярно твърдението:
7
Коя от посочените по-долу цели не може да бъде отнесена към общите маркетингови цели
8
Като маркетингова програма можем да определим:
9
Кое от твърденията е вярно по отношение на маркетинговия одит
10
Възможностите в средата, идентифицирани чрез SWOT анализ, се ранжират в съответствие със следните критерии (посочете подходящата двойка критерии):
11
Коя от по-долу посочените групи от параметри не можем да използваме при идентифицирането и оценката на възможностите в средата:
12
Съперничеството между отрасловите конкуренти се изостря, когато:
13
Кой от посочените по-долу елементи не следва да се включват във формулировката на фирмената мисия:
14
Кой от посочените по-долу методи не се използва при анализа на потребителската удовлетвореност:
15
Под „неизтекло търсене” разбираме:
16
Определянето на пазарната големина въз основа на метода на средната норма на потребление може да се представи като произведение от:
17
Кое от твърденията за бързо развиващите се пазари не е вярно:
18
За пазарните тенденции за разлика от увлечениетя можем да твърдим:
19
В кой от посочените по-долу случаи стратегиите са подредени във възходяща градация по отношение на степента на риска:
20
Стратегията на пазарно развитие се осъществява посредством:
21
Към поведенеските критерии за сегментиране на пазара можем да отнесем:
22
Стратегическата група в даден отрасъл представлява:
23
Показателят, чрез който измерваме големината на пазара е:
24
За качествените методи, използване при прогнозирне големината, е характерно:
25
Ключовите фактори за успех (КФУ) са факторите, които имат най-голявмо значение за успеха на фирмите в дадена бизнес област. За тях е характерно:
26
Маркетинговия одит включва:
27
Най-подходящите условия за прилагане на стратегията за разширяване на пазарния дял са, когато:
28
Посочете вярното твърдение, отнасящо се до връзката между стратегическото и тактическото маркетингово планиране:
29
При осъщестяване, на коя от долупосочените генерални стратегии производствената функция има водеща роля:
30
Според модела на 5-те сили на М. Портър, заплахата от въвеждане на продукти-заместители е висока, когато:
31
Съгласно матрицата на конкурентните предимства U-образна зависимост между пазарния дял и рентабилността съществува във:
32
Стратегията на интензивния маркетинг при въвеждане на нов продукт на пазара се прилага в случаите, когато:
33
Стратегията на пазарното проникване (матрицата на И. Ансофф) може да се осъществи чрез:
34
Посочете вярното твърдение, отнасящо се до връзката между потребителската удовлетвореност и лоялност (на пазарите, предлагащи алтернативен избор):
35
Търговска банка разработва нов продукт – земеделски кредит за тютюнопроизводители. Опеделете пазарния потенциал, ако е известно, че: Средния годишен размер на ползваните кредитни продукти за селскостопански производители е 10000 лВ) Броят на всички земеделски кооперации в страната е 8000. Кооперациите, занимаващи се с тютюнопроизводство представляват 10% от общия брой, а крупни еднолични стопанства, отглеждащи тютюн са 1000 на брой.
36
„Делът на гласовете” (S.O.V.) може дасе дефинира като:
37
Изчислете индекса на покупателната способност в територия Х , ако е известно, че: Относигелния дял на разполагаемите персонални доходи в Х е 1% от националните. Относителния дял на стокооборота на длебно е 1% от националния. Относителния дял на населението на Х е 0,8% от общата численост:
38
По отношение на потребителската удовлетвореност е валидно твърдението:
39
Пазарния потенциал представлява:
40
Посочете кои области не се изследват в процеса на вътрешния малкетингов одит:
41
При стратегията на разширяване на пазарния дял фирмата:
42
Възможностите и заплахите, пред които се изправя фирмата в плановия период се определят в резултат на:
43
Методът на пазарно сегментиране „post hoc” е подходящ за прилагане в случаите, когато:
44
Кое от твърденията за пазарните сегменти е вярно:
Изпрати за проверка