Изпитен тест за зимния семестър. Всички въпроси имат само един верен отговор.
Публикуван от
admin
QuizBattles издига знанията ви за тестови въпроси на следващото ниво!
1
Кое от изброените твърдения определя най-точно същността на маркетинга?
2
Посочете верните твърдения, отнасящи се до пазара на продавача:
3
Кой от посочените елементи не е елемент на маркетинговия микс?
4
В маркетинга под пазар се разбира:
5
За „скрито (латентно) търсене” говорим тогава, когато:
6
Демаркетинг е необходим тогава, когато за даден продукт е налице:
7
Към макросредата на фирмата можем да отнесем:
8
Кой от изброените фактори може да се контролира от фирменото ръководство?
9
Кое твърдение е вярно по отношение на пазарите на организационните потребители?
10
Хората, попадащи в рамките на дадена култура са склонни да решават проблемите си и да задоволяват потребностите си по сходен начин:
11
Времето, с което потребителят разполага за вземане на решение за дадена покупка се изучава като влияние от групата на:
12
Кои от изброените по-долу групи могат да бъдат наречени „референтни групи”?
13
Поведение при покупка, което обозначаваме като „намаляване на разочарованието” се проявява по отношение на продукти, за които е налице:
14
Методът за пазарно сегментиране post hoc е подходящ за прилагане като:
15
След кой от посочените етапи в процеса на разработване на целевия пазар се разработва стратегията за пазарно позициониране?
16
Кое от твърденията за пазарните сегменти е вярно?
17
Пълно сегментиране на пазара означава:
18
Кой от посочените критерии не е поведенчески критерий за сегментиране на пазара?
19
Кое от твърденията е вярно по отношение на концентрирания маркетинг?
20
Кое от посочените по-долу твърдения не е вярно по отношение на пазарното позициониране?
21
Посочете кое от изброените по-долу е продукт от маркетингова гледна точка:
22
Коя от посочените функции в процеса на разработване на нов продукт не е маркетингова функция?
23
Кое от посочените твърдения е вярно по отношение на диференцирания маркетинг?
24
Продуктовата линия може да се дефинира като:
25
Продуктовият микс на фирмата е хармоничен, когато:
26
Развитието на продуктовата гама в дълбочина чрез добавяне на нови продукти към продуктовата линия в съществуващите й рамки, без да се излиза от пазарното равнище е:
27
Фирма, производител на луксозна козметика, предлага нова серия парфюми и дезодоранти за по-ниско платежоспособния сегмент. Каква стратегия за развитието на продуктовата гама е това?
28
Кое от посоченото по-долу не е ценова стратегия при въвеждане на нов продукт на пазара?
29
Посочете в кой от изброените случаи етапите на ценообразуване са в нужната последователност:
30
Ширината на дистрибуционния канал се определя от:
31
Коя от изброените стратегии се прилага в случаите, когато фирмата се стреми към налагането на престижен образ на марката си, към контрол на дистрибуционния канал и максимизиране на печалбата?
32
Посочете в кой от изброените случаи става дума за дистрибуционен канал с два равнища:
33
При административната маркетингова система:
Изпрати за проверка