00:00:00

Тест по маркетинг

1

Кое от изброените твърдения определя най-точно същността на маркетинга?

2

Посочете верните твърдения, отнасящи се до пазара на продавача:

3

Кой от посочените елементи не е елемент на маркетинговия микс?

4

В маркетинга под пазар се разбира:

5

За „скрито (латентно) търсене” говорим тогава, когато:

6

Демаркетинг е необходим тогава, когато за даден продукт е налице:

7

Към макросредата на фирмата можем да отнесем:

8

Кой от изброените фактори може да се контролира от фирменото ръководство?

9

Кое твърдение е вярно по отношение на пазарите на организационните потребители?

10

Хората, попадащи в рамките на дадена култура са склонни да решават проблемите си и да задоволяват потребностите си по сходен начин:

11

Времето, с което потребителят разполага за вземане на решение за дадена покупка се изучава като влияние от групата на:

12

Кои от изброените по-долу групи могат да бъдат наречени „референтни групи”?

13

Поведение при покупка, което обозначаваме като „намаляване на разочарованието” се проявява по отношение на продукти, за които е налице:

14

Методът за пазарно сегментиране post hoc е подходящ за прилагане като:

15

След кой от посочените етапи в процеса на разработване на целевия пазар се разработва стратегията за пазарно позициониране?

16

Кое от твърденията за пазарните сегменти е вярно?

17

Пълно сегментиране на пазара означава:

18

Кой от посочените критерии не е поведенчески критерий за сегментиране на пазара?

19

Кое от твърденията е вярно по отношение на концентрирания маркетинг?

20

Кое от посочените по-долу твърдения не е вярно по отношение на пазарното позициониране?

21

Посочете кое от изброените по-долу е продукт от маркетингова гледна точка:

22

Коя от посочените функции в процеса на разработване на нов продукт не е маркетингова функция?

23

Кое от посочените твърдения е вярно по отношение на диференцирания маркетинг?

24

Продуктовата линия може да се дефинира като:

25

Продуктовият микс на фирмата е хармоничен, когато:

26

Развитието на продуктовата гама в дълбочина чрез добавяне на нови продукти към продуктовата линия в съществуващите й рамки, без да се излиза от пазарното равнище е:

27

Фирма, производител на луксозна козметика, предлага нова серия парфюми и дезодоранти за по-ниско платежоспособния сегмент. Каква стратегия за развитието на продуктовата гама е това?

28

Кое от посоченото по-долу не е ценова стратегия при въвеждане на нов продукт на пазара?

29

Посочете в кой от изброените случаи етапите на ценообразуване са в нужната последователност:

30

Ширината на дистрибуционния канал се определя от:

31

Коя от изброените стратегии се прилага в случаите, когато фирмата се стреми към налагането на престижен образ на марката си, към контрол на дистрибуционния канал и максимизиране на печалбата?

32

Посочете в кой от изброените случаи става дума за дистрибуционен канал с два равнища:

33

При административната маркетингова система:

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време