00:00:00

Човекът и реалността

1

1.„Братчетата на Гаврош” от Христо Смирненски е:

2

В художествения текст нарицателното име „гаврошовци” означава:

3

Художественият образ на гаврошовците е изграден чрез:

4

Изразът, който НЕ се отнася до образа на града, е :

5

Посочете грешното твърдение за „Братчетата на Гаврош”.

6

Посочете грешното твърдение. Поетът посочва, че гаврошовците стоят на ъгъла, за да внуши мисълта, че:

7

Прочетете текста.

Че всяка вечер теменужена

ти виждаш бедните деца

и обидата незаслужена

по изнурените лица.

Художественото средство, използвано в подчертаните думи, е:

8

Кое от следните словосъчетания е характеристика на Гаврошовците?

9

В стиха „О, шумен и разблуден град“ откриваме:

10

Двете думи в заглавието на романа „Принцът и просякът” са:

11

Темата на трета глава от романа „Принцът и просякът” е:

12

Посочете грешното твърдение. В диалога с Том принцът проявява:

13

Посочете грешното твърдение. По време на разговора с Том принцът осъзнава, че:

14

Принцът харесва просяка, защото:

15

Посочете грешното твърдение.

16

За да изгради образите на Том и Едуард в трета глава, Марк Твен НЕ си служи с:

17

Романът като повествователен жанр се характеризира с:

18

Кое е вярното твърдение за главата „Том се среща с принца”?

19

Кое НЕ е вярно за отношението на принц Едуард към Том?

20

Как е представена художествената реалност в творбата „Принцът и просякът”?

21

Словосъчетанието „обуто беше в изящни обувки с червени токчета“ е пример за :

22

Какво художествено средство е едновременното представяне на Том Канти и Едуард Тюдор в първа глава на романа?

23

Каква е основната тема на романа, представена в първа глава?

24

Какво е общото между двете момчета въпреки социалната разлика между тях?

25

Посочете НЕВЕРНИЯ отговор.

26

„Чужди езици” от Бранислав Нушич е откъс от:

27

Разказвачът в „Чужди езици” е:

28

В „Чужди езици” Бранислав Нушич НЕ осмива:

29

В „Чужди езици” смехът НЕ се поражда от:

30

За да подчертае, че в немската граматика има много изключения от правилата, Бранислав Нушич ги сравнява с:

31

Прочетете текста.

' Потиш се, потиш се, потиш се, докато не си строшиш езика, за да научиш някакво правило, и щастлив се изпъваш пред учителя.'


Художественото средство, използвано в подчертаните изрази, е:

32

Много от епизодите, диалозите и образите са плод на авторовото въображение Продължете вярно мисълта. 'В романизираната автобиография …'

33

Как в главата „Чужди езици“ е постигнато художествено обобщение на времето?

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време