00:00:00

Изкуство и възпитание - характеристика на възпитанието чрез изкуство

1

През кой век настъпват сериозни изменения в образованието, изразяващи се в преустройството на училището като цялостна система?

2

Кой от подходите, изброени по-долу НЕ отговаря на идеята за възпитание чрез изкуство в педагогиката и свързаните с нея цели и задачи?

3

Възможно ли е да се обхванат изцяло всичките измерения, метаморфози и превъплъщение на идеята за възпитание чрез изкуството от Древността до днес?

4

Коя е първата и най-съществена характеристика на на педагогическото реформаторство?

5

Защо възпитанието чрез изкуство заема основно място в извънкласните занимания?

6

Кой от изброените методи за възпитание чрез изкуството е излишен?

7

Дайте определение за това какво е изкуство?

8

Посочете кои от изброените са чисти изкуства?

9

Възможно ли е изкуствата да бъдат степенувани?

10

Коя е основната цел на естетическото и художествено образование и възпитание?

11

Кой от изброените НЕ е фактор за реализиране на художественото образование и възпитание?

12

От кога датира идеалът за цялостта и хармонията?

13

От всички съществуващи изкуства само изобразителното изкуство ли е най-мощното изкуство за естетическо възпитание?

14

Познавателната, възпитателно-естетическата и творческата функция на изкуствата са в основата на изучаването на:

15

Кое е излишното?

16

Кое от изброените преживявания, оказва важна роля за правилното естетическо възпитание на детето?

17

Кои видове изкуства се формират най-рано в детска възраст?

18

Най-характерно за рисуването по натура с децата от предучилищна възраст е:

19

Има ли място изкуството в детската игра?

20

Определете кое е излишното при целите на прилагането на интегралния подход в обучението по изобразителни дейности?

21

Коя е третата сфера за естетическо въздействие на децата?

22

Кои са трите равнища на интегграционни връзки при възпитанието чрез изкуство?

23

Съществуват ли общи изразни средства между изобразителното изкуство и музиката?

24

Какво се разбира под понятието фактура в изобразителното изкуство?

25

Възможно ли е изобразяване по асоциация от музикално произведение?

26

Кое е излишното? По какъв начин е най-подходящо да се осъществи обема на речевите задачи, при децата от предучилищна възраст?

27

Кога за децата е по-лесно да разкажат за определен сезон от годината, съдейки по рисунка?

28

Кое прави литературата едно от най-желаните изкуства за децата?

29

Кои са основните средства за изображение в кукления театър?

30

Кое е излишното?

31

Кои от психологическите явления на кукления театър влияят най-силно за развитието на детската личност?

32

Чрез произведенията на изобразителното изкуство децата се учат и усвояват умения да живеят в обществото. Това се осъществява:

33

Кога едно произведение на изобразителното изкуство добива смисъл и значение?

34

Изобразителното изкуство е (посочете най-пълният отговор)?

35

Кои от функциите на изобразителното изкуство най-силно въздействат върху развиване на детското изобразително творчество?

36

Коя от функциите на изобразителното изкуство позволява на децата да правят свои собствени интерпретации, свързани с естествените им склонности и педагогическото посредничество на възрастните между изкуството и откриването на изкуството от детето?

37

Колко вида задачи има в обучението по изобразителни дейности?

38

Художественото образование включва:

39

Каква е целта на беседата при наблюдение в галерия?

40

При посещенията на галериите и музеите в първия етап на педагогическия проект, а след това в детската градина и в училището, вниманието на децата трябва да се насочва към:

41

Как, по какъв начин и с какви средства да направим срещата на детето с изкуството интересна и запомняща се? Изберете ГРЕШНОТО твърдение:

42

Кога е най-подходящо да се организира второто посещение в музея/галерията и защо?

43

За да се запазят за дълго време впечатленията и знанията на детето след посещение в музей/галерия, как най-ефективно може да се поддържа неговото любопитство?

44

Наблюдаването на детското поведение и използването на стандартни тестове достатъчно средство ли е за анализ на дълбоки травми?

45

Посочете излишното! При интерпетациите на детската рисунка кое е най-важното, на което трябва да се обърне специално внимание?

46

Кой е основоположникът на синтетичната школа?

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време