00:00:00

Поведение на потребителя и пазарнно търсене. Теория на полезността

1

Благата са обект на потребителския избор и означават:

2

Общата полезност се дефинира като:

3

Пределната полезност е основна икономическа категория, прилагана да отрази:

4

Общата полезност е равна на пределната:

5

Според кардиналистката теория:

6

Потребител максимизира полезността си, потребявайки определено благо, когато:

7

Законът за намаляващата пределна полезност гласи:

8

Рентата на потребителя представлява:

9

Когато пределната полезност е отрицателна, общата полезност:

10

Общата полезност достига своя максимум, когато пределната полезност:

11

Рационалният потребител се стреми да максимизира:

12

Отрицателният наклон на кривата на търсене се обяснява чрез:

13

Когато общата полезност расте, пределната полезност:

14

Ако пределната полезност на 1 лв. за благото X е по-голяма от пределната полезност на 1 лв. за благото У, потребителят може да увеличи полезността си, като:

15

Парадоксът "диаманти - вода" намира разрешение благодарение:

16

Рационалният потребител основава своя избор на:

17

Ако пределната полезност е положителна величина:

18

Законът за намаляващата пределна полезност е:

19

Основните недостатъци на кардиналисткия подход са:

20

Пределната полезност приема:

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време