00:00:00

Тест по маркетинг за 3-ти курс

1

Възприемане на маркетинга като управленска философия означава, че маркетинговата служба ръководи фирмата:

2

Във фазата на въвеждане на продукта на пазара се използва:

3

Елементите на маркетинговия процес са:

4

Желанията на потребителите са свързани с:

5

Задача на маркетинга е:

6

За продуктите попадащи в полето на звездите от матрицата на Бостънската Консултативна група се препоръчва стратегия на:

7

Защо се налага сегментирането на пазара:

8

Защо специалистите по маркетинг задължително сегментират пазара?

9

Кое е основното ограничение на един полиполен пазар?

10

Кое от посочените определения е най-близко до маркетинговото разбиране за пазара:

11

Коя от посочените дефиниции е най-близко до маркетинговото разбиране за пазара?

12

Коя е основната цел на позиционирането на продукта:

13

Коя от изброените дейности не се включва в маркетинга?

14

Към кой от елементите на маркетинговата обкръжаваща среда се отнася предпочитанието на кубинците да носят памучни дрехи:

15

Маркетингови средства са:

16

Маркетингът е:

17

Маркетингът се занимава с всичко, освен с:

18

Матрицата известна като „анализ на девет полета” е разработена от :

19

На кой вид пазари фирмата производител смята че оборотът й се влияе единствено от цената?

20

Най-близко до пълноценния пазар са:

21

Необходимостта от използване на маркетинга произтича от:

22

Основният критерий при сегментиране на пазара трябва да :

23

От статистически годишници на България фирма набира данни за населението на Варна. Това е:

24

Пазарният прозорец е свързан с:

25

Писател подарява новата си книга на своите рецензенти това е:

26

По време на изложба фирма прави проучване на потребителското мнение, това е:

27

Понятието пазарна ниша е свързано с:

28

Потребителите иноватори купуват продукт във фазата на:

29

Процесът на маркетингово планиране не включва:

30

Рекламната конценпция за създаването на представа за начин на живот е ефективна при класово общество, но не приложима за социялни или професионални групи:

31

Стратегия според SWOT анализа е:

32

Фазите на процеса на рекламно въздействие по класически модел са:

33

Фирма въвежда на пазара за кратко време продукт при много висока цена. Това означава, че провежда политиката:

34

Фирма закупува търговска фирма от канала на реализация. Това е ориентиране към:

35

Фирма за производство на обувки с цел повишаване на качеството започва производство на материал за подметки, който до момента е доставян от друг производител. Това е ориентирано към:

36

Фирма, произвеждаща Ски-автомати организира производство на скиорски обувки. Това е стратегия, ориентирана към:

37

Фирма пуска на пазара „пилотен продукт” на загуба. Това означава, че тя провежда ценовата политика за:

38

Характеристиките на продуктите „Кучета” от анализа на Бостънската Консултативна група са аналогични с фазата на:

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време