00:00:00

Тест по международен маркетинг

1

Само големите фирми с поделения в други страни могат да участват в международния бизнес

2

Фирма си поставя за цел да ограничи дейността си в рамките на вътрешния пазар на определена страна. Тя се снабдява със суровини от местни доставчици, наема само местни лица и пласира продуктите си само на вътрешния пазар. Това й гарантира, че няма да бъде повлияна от неблагоприятните тенденции на международния пазар и международната конкуренция.

3

Първичните причини за разрастването на международния маркетинг е да се осигурят пазари за реализация на свръх производството и да се поддържат високи темпове на растеж.

4

Международния маркетинг се различава от вътрешния само по това, че експертът по маркетинг трябва да действа в повече от една страна.

5

Неконтролируемите елементи в собствената страна на фирма, която се занимава с търговия на международните пазари, нямат значение за постигането на успех в условията на интернационална външна среда.

6

Най-трудната и неосъществима задача на експерта по маркетинг е да опознае и да се приспособи към чуждите култури

7

Ключът за успеха на международния маркетинг е адаптирането към различията във външната среда между пазарите на отделните страни и региони

8

За да постигне успех на глобалния пазар всеки експерт по межд. маркетинг трябва да постигне чувство на обективност и на търпимост като прилага тези качества в духа на знанията за света и тенденциите на целевите пазари.

9

Фирма се стреми да проникне на международния пазар. Тя трябва внимателно да се подготви като формира в логическа последователност използването на всяка от известните три групи стратегии ( експертни, договорни, инвестиционни)

10

Всяка от изброените тенденции има важно значение за нарастване в бъдеще обема на международната търговия, освен:

11

Фирма се опитва да проникне на френския и германския пазар. Структурата й трябва да се съобрази с политиката и нормативната база на:

12

Бензиностанциите OMV са собственост на фирма, чиято централа е в :

13

Кое от изброените е НАЙ-ВАЖНИЯТ фактор за успех на експерт по международен маркетинг?

14

Всеки от изброените елементи е част от неконтролируемите външни фактори, с които се сблъсква експертът по международен маркетинг ОСВЕН:

15

Експертът по маркетинг подготвя проникването на фирма на международния пазар. Неговият успех ще зависи от:

16

Успехът на експерта по международен маркетинг зависи от уменията му да балансира прецизно взаимодействията между:

17

За да осигури защита на интелектуалната собственост на американските филиали и звукозаписни компании американското правителство настойчиво изисква от българското правителство да прилага закона за авторското право и патентите, за да се противопостави на практиката на пиратството. Американските фирми значително ще увеличат печалбите си в резултат на измененията в българската.......:

18

Глобализацията на пазарите намира израз във всяка от следните тенденции ОСВЕН:

19

Кои от следните двойки понятия НЕ отразява проектите на противоречия в глобализацията:

20

Глобализацията в икономическата сфера може да се дефинира като:

21

Глобализацията в международния маркетинг намира израз в:

22

Протекционизъм се осъществява чрез:

23

Градовете Лос Анджелис и Сан Франциско се намират:

24

Според теорията на Хеерт Хофстеде понятието „властово разстояние” означава:

25

Матричната структура в международния маркетинг се характеризира с:

26

Същността на международните маркетингови изследвания най-точно се изразява в:

27

В международните маркетингови изследвания фирмата избира вторична информация от следните източници:

28

Фирма, производител на велосипеди, проучва възможностите за навлизане на чуждестранните пазари. Тя може да се сблъска с проблема за:

29

Същността на сегментирането в международния маркетинг може да се определи като:

30

Фирма продава на външни клиенти в собствената си страна програмен продукт, без да го модифицира. Тя прилага стратегия на:

31

Обединението на МакДоналдс, Кока кола и Дисни е:

32

Когато се сблъска с високи мита, но не иска да загуби пазара и контрол върху дейността си, фирмата трябва да приложи на чуждестранен пазар стратегия на:

33

Фирма е сегментирала пазара в друга страна, като е определила групите потребители, които не потребяват неиния продукт, по погрешка са закупили нейния продукт, за пръв път за опитали нейния продукт и редовно потребяват продукта. Какъв тип сегментиране е извършено:

34

Кое от следните НЕ е функция на опаковката:

35

Търговските марки в света се защитават по различен начин при различните правни системи. Защитата на основание ползване се извършва при прилагане системата на:

36

Експерт по маркетинг, който не успява да постигне зададените цели ОБИКНОВЕНО е жертва на:

37

Покачването курса на долара влияе благоприятно върху българския износ. В резултат на това българските фирми изпитват влиянието на промените в следния от неконтролируемите елементи на външната среда:

38

При придобиване на статута на най-облагодетелствана нация в търговията с определена страна фирмите изпитват влиянието на промените в следния от неконтролируемите елементи на външната среда:

39

На много фирми от развитите страни се налага да извършват скъпоструващи поправки на техника и оборудване инсталирано в развиващите се страни. Често причините за проблемите са, че местните специалисти не извършват своевременно необходимата профилактика. Фирмите пропускат да оценят съществените разлики на външните пазари в:

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време