00:00:00

Тест по психология и логика за 9-ти клас

1

За да бъде оценен един ученик реално са необходими:

2

Какво НЕ е вярно за паметта?

3

Както е известно, за оценката на ученикът влияят повече от 20 фактора. Кой е добрият учител в случая?

4

Древните гърци и римляни смятали, че:

5

Състоянието на напрежение и дискомфорт /дисонанс/ наричаме:

6

Как може да се преодолее конфликтното състояние при когнитивния дисонанс?

7

Трайната склонност и предразположение на човека да реагира по определен начин в сходни ситуации наричаме:

8

Конформизмът е:

9

Как човек оформя своите възгледи?

10

За да получи одобрението на групата към която иска да принадлежи, конформиста предпочита да:

11

Простите съждения са съставени от:

12

Сложните съждения са съставени от:

13

Простите съждения могат да бъдат:

14

Съждението “Камен е честен” е:

15

Съждението “Камен не е честен” е:

16

Съждението “Всички ученици са добри” е:

17

Съждението “Някои ученици са добри” е:

18

Съждението “Този ученик е добър” е:

19

Съждението “Ябълката е червена “ е :

20

Съждението “Къщата е сграда” е :

21

Кой живот в известна степен ограничава и моделира човека?

22

Коя малка общност ни помага да мислим за себе си като за независими, свободни и отговорни хора?

23

Кое е това пространство, в което ни се налага да опознаваме и да се съобразяваме с различията и противоречията между нас и другите?

24

Защо се налага в училище да усмиряваме своите амбиции за лидерство, да се учим на търпение и толерантност?

25

Кой е този психически процес, при който външните предмети и явления се отразяват чрез понятия и представи в нашето съзнание?

26

Кой процес организира и насочва психичния ни живот?

27

Какво разкрива самооценката?

28

Какво е класическото определение на логиката?

29

Какво НЕ изучава логиката?

30

Какво е рационалното мислене?

31

Какво означават логическите закони?

32

Психическият процес, при който,външните обекти , свойнства и отношения биват отразявани или представяни в понятия и образи наричаме:

33

Какво представлява интуицията?

34

Кое мислене наричаме Емоционално?

35

От посочените основни форми, коя НЕ е на мисленето?

36

Форма на мислене,чрез която се отделят и обобщават обектите на даден клас по съществени отличителни признаци,наричаме::

37

Съвкупността от обекти обединени според някаква тяхна обща характеристика наричаме:

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време