00:00:00

Тест по мениджмънт и маркетинг

1

Принципите на управлението са формулирани от:

2

Подходите на изследване на управлението са:

3

Обемът на производство се определя на основата на принципа на:

4

За производството на 100 броя от дадена стока се изразходват 200 лева постоянни разходи и 1000 лева променливи разходи. Средните общи разходи, сред ните постоянни разходи и средните променливи разходи са:

5

Колко парични средства е икономически целесъобразно да се разпределят между производствата на два продукта( стоки) , ако всеки 10 000 лева допълнителни разходи водят до следните резултати:

Изменение на стойността на обема на

производството на продукт А, лв

Изменение в стойността на обема на

производството на продукт В, лв.

15000 14000
12000 13000
9500 11000

6

Какво управленско решение ще вземете за производствените фактори на една фирма, ако досега те са използвани ефективно и пълно и сега се проявява временна тенденция на намаление на търсенето:

7

Целите, свързани с доставката на суровини са:

8

Текущите планове се разработват за постигане на :

9

Връзките между структурните звена във фирмата са:

10

Първични счетоводни документи са:

11

Счетоводният баланс :

12

Отговор на въпроса „Платежоспособна ли е фирмата?” дава:

13

Посоянните цени се използват за определяне на:

14

Фирма с производствена дейност и коефициент на обща ликвидност 1. 6 има:

15

Една фирма има 1 600 хил. лв. собсвен капитал и 1 200 хил лв. Пасиви. Годишната печалба от стопанската дейност е 320 хил лв. Икономическата рентабилност на съвкупният капитал е:

16

Фирма има краткотрайни активи 400 000 лева, краткосрочни пасиви 200 000 лв. И краткотрайи материални активи 100 000 лв. Коефициентът на бърза ликвидност е:

17

Потребностите на хората спроед А. Маслоу са:

18

Коя стратегия за вземане на управленско решение ще изберете при ниска степен на информативност на управленеца и ниска степен на неопределеност на външната среда:

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време