00:00:00

Тест по управление на качеството на тема: системи от стандарти

1

Tоталното управление на качеството постига успех в Япония по следните причини с изключение на една от тях. Коя е тази причина?

2

Коя от следните отличителни черти е характерна за дейността в малки групи

3

Дейностите по проектирането на надеждни машини, които лесно могат да се поддържат, се наричат

4

Кой от следните методи се използва за определяне на приоритети

5

Кое от следните твърдения най-добре описва ISO 9001:2000?

6

ISO 9001:2000 изисква за политиката по качеството следното:

7

Кой от следните не е един от осемте принципа на управлението на качеството?

8

Кое от изброените по-долу се изисква от ISO 9001:2000 като входен елемент за прегледа на ръководството?

9

Кое от изброените по-долу не се изисква от ISO 9001:2000 за входен елемент на прегледа от ръководството, но се препоръчва от ISO 9004:2000?

10

Съгласно ISO 9001:2000, какво трябва да направи организацията, в случай, че процесите на проектиране и разработка са необходими за реализирането на продукта:

11

За кои от следните процеси ISO 9001:2000 изисква наличието на документирани процедури?

12

Кое от следните обстоятелства обосновава в достатъчна степен изключването на изискванията на клауза 7.3 Проектиране и разработване на ISO 9001:2000 от системата за управление на качеството на организацията?

13

Кое от изброените по-долу е изискване на ISO 9001:2000?

14

Кое от изброените по-долу е изискване на ISO 9001:2000?

15

Кой отговаря за определяне на политиката по качеството и целите в организацията?

16

Организацията се разпорежда с несъответствуващ продукт по следния начин:

17

При одитиране на процеси в организацията, които са чувствителни към температурата, одиторът не може да установи от персонала, какви са исикванията за тепературата при отоплението на помещението. Това е

18

Одиторът не може да установи доказателства за планирано непрекъснато усъвършенстване. Това е

19

Организацията трябва да оценява ефективността на обучението на персонала, изпълняващ дейност, която вляяе върху качеството, защото

20

Организацията трябва да поддържа списък на одобрените доставчици, защото

21

Когато организацията възложи на външен изпълнител някой свой процес, не е необходимо този процес да бъде включен в системата за управление на качеството, защото

22

Организацията трябва да определи ефикасни средства за обработка на обратната информация от клиента, защото

23

Организацията трябва да докладва на клиентите и поддържа записи за собственост на клиента, за която се счита, че е неподходяща за ползване, защото

24

Кое от следните твърдения за вътрешните одитори е вярно:

25

Кое от следните твърдения за удовлетворението на клиентите е вярно

26

“Щастливи деца” e търговец на детски облекла, който продава своите продукти във вериги от специализирани магазини. Всички нови модели са създадени от дизайнери, които не са служители в организацията, а работят по договор и докладват пряко на главния дизайнер на “Щастливи деца”. Производството на облеклата е прехвърлено на Кооперация “Детски облекла”. “Щастливи деца” е единствен клиент на Кооперация “Детски облекла”. И двете компании се подготвят за независими (от трета страна) одити за сертифициране по ISO 9001:2000. Кое от следните твърдения е вярно:

27

Във фабрика “Искра”, която е внедрила система за управление на качеството съгласно ISO 9001:2000, заменят стар уред за измерване с нов, който работи много по-точно, но е по-чувствителен от стария. Затова представител от сервиза провежда инструктаж на всеки служител, че уредът реагира на най-малките сътресения. Няколко дни по-късно чистачката, която работи от години в предприятието, без да иска удря уреда с дръжката на метлата. Никой не я е предупредил, че трябва да е особено внимателна. Кое от следните действия трябва да се предприеме:

28

Клиент се обажда по телефона в предприятие, за да се оплаче от дефектно радио, което е купил преди три дни. Централата го свързва с отдела за техническо обслужване. Сервизният техник обяснява на клиента, че тъй като повредата е в гаранционен срок, това било проблем на пласмента. За съжаление в пласмента няма никой и клиентът отново попада на централата. От там му казват учтиво, че не могат нищо да направят за него и го приканват на следващия ден пак да се опита. Клиентът трясва слушалката с не особено любезен коментар за качеството в предприятието. Коя е причината за неудовлетворението на клиента?

29

В Наръчника по качеството на Школа за професионално обучение е записано, че в обхвата на системата за управление на качеството са направени изключения по клауза 7. 3 и 7. 5. 4 на стандарта ISO 9001:2000. Това е така, защото не се извършва проектиране при осъществяване на дейността и клентите не предоставят никаква собственост, която да бъде включена в дейността на школата. Кое от следните твърдения е вярно?

30

Упълномощеният представител на ръководството

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време