Само големите фирми с поделения в други страни могат да участват в международния бизнес
Фирма си поставя за цел да ограничи дейността си в рамките на вътрешния пазар на определена страна. Тя се снабдява със суровини от местни доставчици, наема само местни лица и пласира продуктите си само на вътрешния пазар. Това й гарантира, че няма да бъде повлияна от неблагоприятните тенденции на международния пазар и международната конкуренция.
Първичните причини за разрастването на международния маркетинг е да се осигурят пазари за реализация на свръх производството и да се поддържат високи темпове на растеж.
Международния маркетинг се различава от вътрешния само по това, че експертът по маркетинг трябва да действа в повече от една страна.
Неконтролируемите елементи в собствената страна на фирма, която се занимава с търговия на международните пазари, нямат значение за постигането на успех в условията на интернационална външна среда.
Най-трудната и неосъществима задача на експерта по маркетинг е да опознае и да се приспособи към чуждите култури
Ключът за успеха на международния маркетинг е адаптирането към различията във външната среда между пазарите на отделните страни и региони
За да постигне успех на глобалния пазар всеки експерт по межд. маркетинг трябва да постигне чувство на обективност и на търпимост като прилага тези качества в духа на знанията за света и тенденциите на целевите пазари.
Фирма се стреми да проникне на международния пазар. Тя трябва внимателно да се подготви като формира в логическа последователност използването на всяка от известните три групи стратегии ( експертни, договорни, инвестиционни)
Всяка от изброените тенденции има важно значение за нарастване в бъдеще обема на международната търговия, освен: